Polecamy:
Szkolenia z perswazji:
sztuka perswazji
Szkoła angielskiego:
egzaminy gimnazjalne korepetycje
Strony www:
Projektowanie stron www
2008.12.14
PROCEDURA DOTYCZĄCA BEZPIECZEŃSTWA DZIECI PODCZAS ICH POBYTU W PRZEDSZKOLU SAMORZĄDOWYM NR 52 KUBUSIA PUCHATKA W BIAŁYMSTOKU 1. Przedszkole sprawuje opiekę nad dziećmi, dostosowując metody...
Zapraszamy do odciśnięcia swojego śladu w naszej Ksiedze Gości...


Publikacje nayczycieli



TURNIEJ GIER I ZABAW

dodano: 2008.06.25

SCENARIUSZ TURNIEJU GIER I ZABAW
PRZEPROWADZONYCH DNIA 06. 06. 2008 ROKU
MIĘDZY GRUPĄ MĄDRE SÓWKI A GRUPĄ KRÓLICZKI

CELE:
Dziecko:
- kształtuje sprawność ruchową poprzez ruch, zastosowanie różnych przyborów
- rozwija umiejętność współdziałania w grupie
- potrafi przeżywać porażkę i cieszyć się z wygranej
- rozwija siłę i zwinność
- czerpie radość z rywalizacji sportowej

METODY:
- czynne: zadań do wykonania
- oglądowe: pokaz

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: woreczki, skakanki, szarfy, lina, worki, małe piłeczki, łyżki, kosze, krążki, nagrody każdemu dziecku za udział w turnieju

MIEJSCE:
- plac przedszkolny

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Rozpoczęcie turnieju
- powitanie obu grup, przywitanie się uczestników zabaw przez podanie sobie nawzajem rąk

2. Rzut woreczkiem do celu- z każdej grupy typowani są po troje uczestników, dzieci ustawione są w dwóch rzędach i wykonują kolejno po trzy rzuty, starając się trafić do kosza ustawionego przed nimi w odległości około 1,5 metra.Za każdy celny rzut otrzymują punkt, wygrywa grupa, która zdobędzie więcej punktów.

3. Skoki dostawne- dziecko wykonuje skok z miejsca, następne rozpoczyna w miejscu , do którego doskoczyło pierwsze dziecko itd., wygrywa grupa, która doskoczy dalej.

4. Wyścig z przeszkodami - dzieci ustawione w dwóch rzędach, na sygnał pierwsze dziecko z każdego rzędu wybiegają i muszą pokonać po drodze kolejne przeszkody: przejść przez ławeczkę, przeciągnąć przez siebie szarfę i biegiem wrócić na swoje miejsce. Bieg wygrywa ta grupa, która pierwsza przebiegnie trasę, zachowując ustalone przepisy.

5. Sztafeta ze skakankami - do zadania wybiera się pięć dziewczynek z każdej grupy, na sygnał pierwsze zawodniczki wybiegają z linii startu i posuwają się do przodu, skacząc przez skakankę. Ominąwszy chorągiewkę wracają zwykłym biegiem do swego rzędu i wręczają skakankę następnej uczestniczce. Rząd, którego uczestniczki w prawidłowy sposób pierwsze odbyli bieg ze skakanką, wygrywa sztafetę.

6. Przeciąganie liny- lina ułożona prostopadle do mety, tak, ze jej środek zaznaczony kolorową szarfą przecina ją. Chłopcy z obu grup chwytają linę i ciągnąc ją starają się przeciągnąć przeciwnika przez linię mety na swoje pole. Grę powtarzamy dwa razy, o zwycięstwie decyduje liczba wygranych.

7. Wyścig w workach -do wyścigu wybieramy po troje dzieci z grupy- pierwsze dziecko biegnie w worku do chorągiewki, obiega ją i wraca na linię startu.

8. Wyścig z piłeczką - zawodnicy ustawieni w dwóch rzędach, każdy trzyma w ręku łyżkę, na której znajduje się mała piłeczka. Pokonują wyznaczoną trasę jak najszybciej. Wygrywa ta grupa, która pierwsza wykona zadanie.

9. Przysiady z krążkiem na głowie -wybrani zawodnicy kładą sobie krążek na głowie i próbują z nim wykonać jak najwięcej przysiadów. Sumujemy punkty za prawidłowo wykonane przysiady prze całą grupę i wyłaniamy zwycięski zespół.

10.Zakończenie turnieju- ogłaszamy wygraną grupę, która w nagrodę otrzymuję maskotkę, grupa przeciwników otrzymuje słodycze lizaki, cukierki.Na zakończenie turnieju uczestnicy obu grup na cześć drużyny przeciwnej wykonują okrzyk - hip, hip, hura, hura.


Opracowanie:
mgr Małgorzata Fiedosiewicz
mgr Janina Klepacka
mgr Janina Niewińska
mgr Grażyna Toczydłowska

Autor: grażka



SCENARIUSZ WIECZORU ANDRZEJKOWEGO Z UDZIAŁEM RODZICÓW

dodano: 2008.03.11

Temat: ANDRZEJKOWE WRÓŻBY

Grupa: 5 -6 latki
Data : 29.11.2007 r.

Cele ogólne:
- integracja dzieci i rodziców
- wzmacnianie więzi emocjonalnej między rodzicami i dziećmi

Cele operacyjne:
- dziecko zna zwyczaje i tradycje andrzejkowe
- umie wyrażać uczucia i przeżywać radość zabawy z rodzicami
- umie odczuwać radość z własnej twórczości

Forma: zabawy z grupą przy współudziale rodziców
Metody: aktywizujące - elementy pedagogiki zabawy
Organizacja: zabawy na sali gimnastycznej
Pomoce: płyty CD tańcami integracyjnymi, serduszka, symbole gwiazd, mazaki, bibuła,
kredki, ołówki, miska z wodą, cukierki - wróżby

PRZEBIEG:
1.Powitanie gości -przy wejściu na salę wisi napis ,, Zanim wejdziesz na spotkanie, powiedz coś na powitanie. Goście wchodzą, witają się mówią zabawne słowa. Stają w kole, a następnie uczestniczą w powitalnym tańcu ,, Stańmy wszyscy.

2.Nauczycielka mówi ,, Iskierkę nadziei puszczam w krąg, niech wróci do moich rąk- nauczycielka mocniej ściska prawą rękę sąsiada, ten podaje uścisk dalej, aż wróci ponownie do nauczycielki.

3.Wiersz w wykonaniu dzieci,, Wieczór Andrzejkowy D. Gellner.

4.Nauczycielka mówi,, Dawno, dawno temu w przedostatni dzień listopada w przeddzień Andrzeja wszystkie panny chciały dowiedzieć się o swoim losie. Andrzejki- to tradycja ludowa, wieczoru wróżb, pielęgnowana od najdawniejszych czasów i przekazywana z pokolenia na pokolenie. Tej nocy dziewczęta wróżyły sobie kiedy znajdą chłopca i wyjdą za mąż. Wróżyły z butów ustawionych jeden za drugim, puszczały na wodę igły lub świece, losowały włożone pod poduszkę karteczki z imionami chłopców. Z dniem św. Andrzeja związane są też przysłowia:
- Śnieg na Andrzeja, dla zboża zła nadzieja.
- Na św. Andrzeja błyska pannom nadzieja.
- Gdy św. Andrzej ze śniegiem przybierze, sto dni śnieg na polu leży.
Takie i inne wróżby przepowiadały przyszłość dawniej. My dzisiaj spróbujemy wrócić do tamtych tradycji i rozpoczynamy nasz wieczór cudów.

5. Odsłonięcie napisu
ŚWIĘTY ANDRZEJU DAJ NAM ZNAĆ , CO SIĘ BĘDZIE Z NAMI DZIAĆ

6. Nauka czarowania 3 razy ruchy czarowania CZARY MARY U straszymy, 2 razy klaśnięcie HOKUS POKUS, HOKUS POKUS, KSZ, KSZ, 3 razy ruchy czarowania ABRAKADABRA. Dzięki czarom staliśmy się maleńkimi krasnalami. Żeby się odczarować musimy zatańczyć znane ,,Kaczuszki".

7. Wróżba I -wrzucanie monety 1- groszowej do miski z wodą. Rzut odbywa się przez lewe ramię, a czyja moneta wpadnie ten ma szansę na spełnienie jego życzeń.

8. Wróżba II -na stoliku leży butelka i gwiazdy- symbole. Każdy kręci butelką i odczytuje symbole i ich znaczenie.

9. Wróżba III- dzieci jedzą cukierki z przyczepionymi do nich wróżbami. Rodzice odczytują znaczenie.

10. Wróżba dla rodziców.

11. Taniec integracyjny ,, Carnevalitto".

12. Konkurs na wykonanie stroju Andrzejkowego przez rodziców.

13. Lanie wosku i odczytywanie znaczenia wróżby.

14. Wiersz na pożegnanie- ręka , ręka
nóżka, nóżka
prosto z serduszka i buźka

15. Zaproszenie na słodki poczęstunek.

Opracowanie:
mgr Małgorzata Fiedosiewicz
mgr Janina Niewińska
mgr Grażyna Toczydłowska

Autor: grażka

strona: 1 2 3
Gości on-line: 1 Odwiedziło nas: ctctctctctct gości
Copyright © 2006-2011 Archiwalna strona PS nr 52 Kubusia Puchatka w Białymstoku